No to do nauki... Labolatorium Mam pytanie... Uciekamy, aby wrócić Na lekcji Mam pytanie...

Informacje
Nasze wspomnienia po wymianie niemiecko – polskiej ze szkołą w Schenklengsfeld

Po raz drugi naszą szkołę odwiedzili uczniowie z Schenklengsfeld z dalekiej Hesji. W niedzielę na Dworcu Głównym nastąpiło nasze pierwsze spotkanie. Poniedziałek to dzień oficjalnego przywitania obu grup przez wicedyrektora, Pana Krzysztofa Pilarza. Po poczęstunku dla gości spędziliśmy wspólnie pierwsze godziny. Przy wielu zabawach integracyjnych uczniowie poznawali się coraz lepiej, a uczniowie z 2c: Wojtek i Piotrek, oprowadzili nas po zakamarkach szkoły. Potem cała grupa polsko-niemiecka wzięła udział w lekcji angielskiego poprowadzonej przez Panią Beatę Kułkiewicz. Następnie polscy uczniowie wprowadzili wszystkich w temat projektu zatytułowanego: Co nas łączy, co dzieli i wszyscy przystąpili do pracy w grupach. Uczniowie w formie plakatów pokazali, jak widzą kraj swoich sąsiadów.

We wtorek zaprezentowaliśmy między sobą prace i umieściliśmy je przy wejściu do szkoły. Tego dnia wzięliśmy również udział w zajęciach dotyczących Szczecina. Omówiliśmy i zaprezentowaliśmy w języku polskim i niemieckim najważniejsze atrakcje miasta. Po obiedzie udaliśmy się do Muzeum Techniki i Komunikacji. Braliśmy udział w doświadczeniach w ramach wystawy Eureka ruchu, oraz podziwialiśmy eksponaty muzeum, głównie stare pojazdy produkcji polskiej i niemieckiej. W środę wybraliśmy się na wycieczkę do Świnoujścia. Zobaczyliśmy Fort Gerharda z przewodnikiem, który dostarczył nam wielu pozytywnych wrażeń. Weszliśmy na Latarnię Morską i przy pięknej słonecznej pogodzie podziwialiśmy panoramę miasta. Najprzyjemniejszym punktem wycieczki był pobyt na plaży, kiedy mogliśmy się zrelaksować. W czwartek zwiedzaliśmy Szczecin. Rozpoczęliśmy od wjazdu na wieżę Katedry Szczecińskiej, a zakończyliśmy w C.H. Galaxy, gdzie skosztowaliśmy przysmaku szczecińskiego, czyli pasztecika. Po południu integrowaliśmy się grając w kręgle. Piątek był dniem podsumowań naszych działań. Uczniowie w trzech międzynarodowych grupach wykonali plakaty do tematu projektu. Nasze działania wspierali wolontariusze europejscy: Eloi i Alex. Po omówieniu prac zostały one zamieszone w holu głównych naszej szkoły. Na koniec nastąpił moment podziękowań i rozdania upominków dla uczestników wymiany. Realizacja polsko – niemieckiej wymiany odbyła dzięki wsparciu finansowemu z Polsko - Niemieckiej Współpracy Młodzieży, udzielanemu za pośrednictwem Euroregionu Pomerania. Dziękuję serdecznie Dyrekcji SP7 i Gimnazjum 34, a także Pani Marcie Ponińskiej, Pani Katarzynie Sobczyk-Kuli, Pani Annie Sokołowskiej, Pani Beacie Kułkiewicz, oraz wolontariuszom europejskim: Eloi i Alexowi za wsparcie podczas realizacji wszystkich działań. Zakończona wymiana to miły czas. Przed nami miesiące ciężkiej pracy i w końcu WAKACJE ! Joanna Opowicz-Görrissen

2017-10-02 17:45:00, dyrekcja,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------